• 1. Βελτιώστε το περιβάλλον που κοιμάστε.
        Η επιλογή του κατάλληλου στρώματος, η ρύθμιση της θερμοκρασίας του δωματίου, η απουσία φωτός και η ησυχία δημιουργούν τις κατάλληλες συνθήκες για έναν απολαυστικό ύπνο.
      • 2. Διατηρείστε ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου – αφύπνισης. Το σταθερό πρόγραμμα ρυθμίζει το βιολογικό ρολόι του οργανισμού σας.
      • 3. Απομακρύνετε από το δωμάτιο την τηλεόραση, το κινητό ή το tablet. Μην χρησιμοποιείτε το κρεβάτι ως γραφείο, χώρο δουλειάς ή απασχόλησης.
      • 4. Γυμναστείτε τακτικά αλλά όχι πριν πάτε για ύπνο.
      • 5. Ο μεσημεριανός ύπνος είναι μια καλή συνήθεια αλλά δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 45 λεπτά.
      • 6. Αποφύγετε την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ 4 ώρες πριν πάτε για ύπνο. Το αλκοόλ διαταράσσει τις φάσεις του ύπνου, επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα του ή μπορεί να προκαλέσει συχνές αφυπνίσεις.
      • 7. Μην καταναλώνετε καφεΐνη 6 ώρες πριν πάτε για ύπνο. Η καφεΐνη είναι διεγερτική και μπορεί να διαταράξει τον ύπνο. Περιέχεται στον καφέ, το τσάι, στη σοκολάτα και σε ορισμένα αναψυκτικά.
      • 8. Μην καπνίζετε πριν κοιμηθείτε. Η νικοτίνη είναι διεγερτική ουσία και μπορεί να επηρεάσει τον ύπνο σας.
      • 9. Φάτε ένα ελαφρύ και υγιεινό δείπνο 2-3 ώρες πριν την κατάκλιση. Αποφύγετε να ξαπλώνετε νηστικοί γιατί το αίσθημα της πείνας μπορεί να σας ξυπνήσει αργότερα ενώ ένα βαρύ γεύμα μπορεί να προκαλέσει αναγωγές.
      • 10. Χαλαρώστε πριν τον ύπνο. Ένα ζεστό μπάνιο, ένα ρόφημα με γάλα ή το διάβασμα ενός βιβλίου μπορεί να βοηθήσουν σημαντικά στη χαλάρωση οδηγώντας μας σε έναν αναζωογονητικό ύπνο.